Skip to main content

Instagram Account suspended due to automation

• September 18, 2026
  • 0 comments
  • 4 views

Ellen Fabiani Souza da Silva

Hello,

I am writing to report a severe issue regarding my experience with ManyChat automations, which resulted in significant damages to my business.

My Instagram account, which is used solely and exclusively for my law firm, was banned and suspended by Meta due to "robotic activity" and "automated behavior" directly caused by my ManyChat setup. The automations I had active were standard flows: replying to comments with keywords and sending welcome messages to new followers. However, Instagram flagged this as suspicious and robotic activity.

As a result, my business account remained deactivated for approximately 90 days. Because of this, I suffered severe professional and financial damages. The situation was so extreme that I had to file a lawsuit in the Brazilian courts against Facebook (Meta) just to get my account reactivated.

Since ManyChat is an official Meta Business Partner, I trusted that your automated flows were 100% compliant with Instagram’s policies and would never cause an account suspension. I feel extremely wronged and damaged by this situation.

Given that I was completely unable to use my Instagram account and your platform during this period due to this penalty, I request that the amounts I paid during this time be returned to me as credits.

Additionally, I need your technical team to provide clear and precise guidelines on how to safely configure the tool so that Instagram never deactivates my professional account again.

I look forward to your prompt response regarding the credit and the technical guidance.

Thank you.

PT

Olá,

Escrevo para relatar um problema grave em relação à minha experiência com as automações do ManyChat, que resultou em danos significativos para o meu negócio.

Minha conta do Instagram, que é utilizada única e exclusivamente para o meu escritório de advocacia, foi banida e suspensa pela Meta devido a "atividade robótica" e "comportamento automatizado" causados diretamente pela minha configuração no ManyChat. As automações que eu tinha ativas eram fluxos padrão: responder a comentários com palavras-chave e enviar mensagens de boas-vindas para novos seguidores. No entanto, o Instagram sinalizou isso como atividade suspeita e robótica.

Como resultado, minha conta comercial permaneceu desativada por aproximadamente 90 dias. Por causa disso, sofri graves danos profissionais e financeiros. A situação foi tão extrema que precisei entrar com uma ação judicial na justiça brasileira contra o Facebook (Meta) apenas para ter minha conta reativada.

Como o ManyChat é um parceiro oficial de negócios da Meta (Meta Business Partner), confiei que os fluxos automatizados de vocês estavam 100% em conformidade com as políticas do Instagram e que jamais causariam a suspensão de uma conta. Sinto-me extremamente lesada e prejudicada por essa situação.

Dado que fiquei totalmente impossibilitada de usar minha conta do Instagram e a plataforma de vocês durante esse período devido a essa penalidade, solicito que os valores que paguei sejam devolvidos na forma de créditos.

Além disso, preciso que a equipe técnica de vocês forneça diretrizes claras e precisas sobre como configurar a ferramenta de maneira segura, para que o Instagram nunca mais desative minha conta profissional.

Fico no aguardo de uma resposta rápida de vocês em relação ao crédito e às orientações técnicas.

Obrigada.